Zuzanna Sarapata

Jak założyć konto na LinkedIn?

Data publikacji
8.11.2022
|
5 min czytania

Według SourceOn, 41% milionerów korzysta z LinkedIn. Ten serwis społecznościowy ma ponad 875 mln użytkowników w ponad 200 krajach świata. Założenie konta na LinkedIn nie zagwarantuje Ci, że staniesz się bogaczem, ale może zdecydowanie pomóc Ci w karierze zawodowej i osiąganiu celów biznesowych. Sprawdź, jak zacząć przygodę z tym serwisem.

Jak poprawnie założyć konto na LinkedIn?

Z tego serwisu społecznościowego korzysta już około 5 mln Polaków. Według analizy naukowców z Akademii Leona Koźmińskiego profil na LinkedIn ma 97% polskich specjalistów, którzy pełnią funkcje decyzyjne. Tymczasem zaledwie 20% z nich ma konto na Facebooku. Na LinkedIn spotkasz ekspertów z różnych branż i firm – prawdopodobnie również z przedsiębiorstwa, w którym chcesz kiedyś pracować. Z tego powodu warto prowadzić profil w tym serwisie. Jak to zrobić? Jak założyć konto na LinkedIn?
Zanim przejdziesz do rejestracji konta, sprawdź również: LinkedIn – w jakim języku?
Założenie profilu nie powinno Ci przysporzyć większych problemów! Oto, co musisz zrobić:

  • Wejdź na linkedin.com. Wyświetli się komunikat taki, jak poniżej i dwa pola do wypełnienia. Podaj adres e-mail i swoje hasło, które musi się składać z co najmniej 8 znaków. Następnie kliknij Wyraź zgodę i dołącz.

Zrzut ekranu 2022-11-8 o 20.37.14.png

  • W kolejnym kroku podaj imię i nazwisko. Nie używaj fikcyjnych danych, nicku czy nazwy firmy. Jest to zabronione przez regulamin i wiąże się z ryzykiem blokady konta.

Zrzut ekranu 2022-11-8 o 20.39.12.png

  • Wypełnij dane dotyczące lokalizacji.

Zrzut ekranu 2022-11-8 o 20.41.49.png

  • Podaj zajmowane stanowisko. Na podstawie wprowadzanych liter LinkedIn wyświetli Ci propozycje zawodu.

Zrzut ekranu 2022-11-8 o 20.43.32.png

  • Po kliknięciu Kontynuuj, zaloguj się na e-mail podany przy rejestracji i aktywuj konto. Możesz albo nacisnąć Wyraź zgodę i potwierdź adres e-mail, albo wprowadzić na LinkedIn kod.

Zrzut ekranu 2022-11-8 o 21.01.10.png

  • Na kolejnym etapie zakładania profilu, LinkedIn zapyta Cię o to, czy szukasz pracy. Jeśli odpowiesz, że tak, to wtedy możesz wybrać maksymalnie 5 stanowisk, które Cię interesują. Możesz również przekazać rekruterom, że jesteś otwarty na nowe oferty pracy.

Zrzut ekranu 2022-11-8 o 21.03.33.png

  • Następnie LinkedIn zaproponuje Ci pobranie aplikacji. Chcesz z niej korzystać? W takim razie pobierz ją.

Zrzut ekranu 2022-11-8 o 21.04.44.png

  • Wybierz osoby lub firmy, które chcesz obserwować. Potem znajdziesz się już na swoim koncie LinkedIn.

To nie koniec. Jeśli chcesz, aby Twoje konto wzbudzało zainteresowanie, to kliknij na górze strony Ja, a następnie Wyświetl profil.

Zrzut ekranu 2022-11-8 o 21.06.59.png

Wtedy pokażą Ci się sugerowane aktualizacje. Wypełnij wszystkie dane krok po kroku. Wykorzystaj nasze wcześniejsze poradniki. Sprawdź, jak dodać nowe stanowisko na LinkedIn. Takie informacje są cenne dla rekruterów. Dobierz również odpowiednie tło na LinkedIn.

Zrzut ekranu 2022-11-8 o 21.07.54.png

Koniecznie dodaj zdjęcie profilowe. Dzięki temu możesz nawet wielokrotnie zwiększyć liczbę odwiedzających profil. Staraj się być aktywny. Buduj sieć kontaktów, publikuj treści, komentuj wpisy innych użytkowników. To zwiększy widoczność Twojego profilu i szansę na dotarcie do interesujących Cię odbiorców.

Masz już wypełniony profil? Teraz skopiuj URL LinkedIn i dodaj go w CV. Jeśli prowadzisz blog, to warto umieścić odnośnik do konta w informacjach o autorze wpisów.

Jak założyć konto firmowe na LinkedIn?

Żeby założyć stronę firmową potrzebujesz profilu prywatnego. Nie musisz korzystać z płatnych pakietów LinkedIn Premium. Zanim zaczniesz dodawanie konta marki, najpierw zdobądź kontakty w serwisie. W przeciwnym wypadku nie utworzysz strony. Zakładanie profilu firmy na LinkedIn wymaga następujących czynności:

  • Kliknij opcję Praca, która znajduje się na górze strony. Wybierz Utwórz stronę firmową +.

Zrzut ekranu 2022-11-8 o 21.11.19.png

  • LinkedIn daje Ci kilka opcji. Wybierz, jaki rodzaj strony chcesz posiadać.

Zrzut ekranu 2022-11-8 o 21.11.50.png

  • Wypełnij formularz. Podaj nazwę firmy. Zdecyduj, jak ma wyglądać adres profilu na LinkedIn. Pola obowiązkowe są zaznaczone gwiazdką.

Zrzut ekranu 2022-11-8 o 21.12.14.png

  • Wprowadź pozostałe dane. LinkedIn podpowiada, co powinieneś uwzględnić, aby przyciągnąć uwagę. Warto wypełnić profil zgodnie z zaleceniami serwisu.

Zrzut ekranu 2022-11-8 o 21.12.37.png

Staraj się systematycznie dodawać wpisy. Aktualizuj profil i rozwijaj grupę obserwujących. Wtedy szybciej możesz osiągać cele biznesowe.

W zdobyciu większego zainteresowania Twoim biznesem pomóc Ci może płatna reklama na LinkedIn. Wykorzystaj również bezpłatne sposoby dotarcia do użytkowników serwisu. Spróbuj nawiązywać kontakt z osobami, które pracują w tej samej branży, mogą być Twoimi klientami albo zajmują stanowisko w firmie, w której chcesz znaleźć zatrudnienie. To tylko przykładowe działania, które możesz podjąć.

Oceń ten artykuł
Oceń artykuł na 2 gwiazdekOceń artykuł na 3 gwiazdekOceń artykuł na 4 gwiazdekOceń artykuł na 5 gwiazdekOceń artykuł na 6 gwiazdek
(średnia ocen: 5.00 na bazie 3 opinii)
Kategorie wpisów

Kategorie wpisów

Bezpłatny kurs
Najlepsze praktyki generowania i ogrzewania leadów B2B z LinkedIn
Dołącz do wydarzenia VOD