Magda Wolska-Kyśniak

Czym jest target sprzedażowy w marketingu i jak go określić?

Data publikacji
3.05.2022
|
2 min czytania

Pod pojęciem target kryje się kilka znaczeń. W ujęciu sprzedażowym jest to nic innego jak cel, który musimy osiągnąć. Przeważnie chodzi o pozyskanie określonej liczby klientów lub sprzedaży na konkretną kwotę X. Marketing jednak inaczej interpretuje co to znaczy target. Dla marketingowców jest to określenie grupy docelowej do której kierujemy nasz przekaz. Można również go interpretować jako całą pulę klientów, która już dokonała u nas chociaż jednego zakupu.

Co to jest target w marketingu?

Wiemy już co oznacza target jako samo słowo dla osób związanych z marketingiem. Warto jednak zaznaczyć, że to jednak dużo więcej niż tylko pojęcie. Jeśli mamy prawidłowo wyznaczony target to nasze działania są dużo bardziej przemyślane. Każda reklama musi mieć dokładnie przemyślaną grupę odbiorców. Gdyby nasz mailing był wysyłany do przypadkowych osób, to z pewnością osiągnięte wyniki by nikogo nie zadowoliły. Skoro wiemy już co to target i jak duże znaczenie ma dla marketingu to zobaczmy jak go prawidłowo określić.

Jak określić target?

Najlepiej jak najdokładniej. Im bardziej szczegółowe dane będziemy mieli, tym skuteczniejsza będzie nasza kampania. Skuteczny retargeting czy kampania na mediach społecznościowych wymaga dobrej znajomości naszej grupy docelowej. Warto tutaj zaznaczyć, że już w momencie tworzenia firmy lub wprowadzania na rynek naszego produktu czy usługi konieczne jest określenie do kogo ma on trafiać. W ten sposób tworzy się pierwsze akcje promocyjne. W miarę jak przybywa nam klientów to możemy określać coraz bardziej szczegółowe wskaźniki targetu. Dostrzegamy zależności między rodzajem sprzedawanych produktów, a np. mediami społecznościowymi na których jesteśmy aktywni. Warto pamiętać, że na różnych platformach nasz target może być kompletnie inny. W związku z tym im więcej danych posiadamy tym lepiej wiemy jak stosować target np. w kampaniach płatnych.

Narzędzie do określania grupy docelowej

Oczywiście nie ma jednego najlepszego i niezawodnego narzędzia. Wszystko zależy, z czego korzystamy i jakie dane chcemy otrzymać. Mamy do wyboru między innymi:

  • Facebook Audience Insights – pozwala nam lepiej poznać osoby, które mają interakcję z naszym profilem. Należy pamiętać, że dane które wykorzystuje Facebook są samodzielnie zgłaszane przez użytkowników. Co za tym idzie mogą nie być w pełni dokładne.
  • Google AdWords Display Planner – narzędzie od firmy Google, które pozwala jeszcze lepiej zaplanować kampanie remarketingowe. Dowiemy się jakich słów kluczowych powinniśmy używać, jakie zainteresowania mają nasi klienci, czy które strony obserwują i odwiedzają
  • MonsterInsights dla WordPressa – wtyczka pozwala śledzić ruch na naszej stronie/blogu. Uzyskamy informację z jakich źródeł pochodził ten ruch, jak się rozkłada w skali miesiąca, a także, które posty cieszą się największym zainteresowaniem

Oczywiście tego typu narzędzi jest dużo więcej. Można wykorzystywać je wszystkie, ale najważniejsze jest jednak to, aby na etapie tworzenia produktu/usługi wiedzieć do kogo chcemy trafić. Dzięki temu nie zdajemy się na ślemy traf tylko od początku tworzymy świadome działania.

Oceń ten artykuł
Oceń artykuł na 2 gwiazdekOceń artykuł na 3 gwiazdekOceń artykuł na 4 gwiazdekOceń artykuł na 5 gwiazdekOceń artykuł na 6 gwiazdek
(średnia ocen: 4.00 na bazie 4 opinii)
Kategorie wpisów

Kategorie wpisów

Bezpłatny kurs
Najlepsze praktyki generowania i ogrzewania leadów B2B z LinkedIn
Dołącz do wydarzenia VOD