Marcin Wolański

LinkedIn wychodzi z Chin!

Data publikacji
29.03.2022
|
3 min czytania

LinkedIn opuszcza chiński rynek z uwagi na "trudne środowisko operacyjne". Właściciel platformy, firma Microsoft, jeszcze w tym roku uruchomi natomiast nową wersję swojej aplikacji InJobs, która będzie wykorzystywana wyłącznie na rynku pracy. Nie będzie zawierać kanałów społecznościowych ani możliwości udostępniania treści.

LinkedIn kończy działalność w Chinach. Teraz czas na InJobs

Kiedy LinkedIn wystartował w Chinach w 2014 roku, zgodził się przestrzegać wymogów chińskiego rządu, aby móc działać w Państwie Środka, ale także obiecał, że będzie przejrzysty w kwestii tego, jak prowadzi interesy w jednym z najpotężniejszych gospodarczo krajów świata. Firma oficjalnie ogłosiła niedawno, że nie zgadza się dłużej na cenzurę rządową.

ciny_linkedin_okazje_marketingowe_po_wyjsciu_lidera.jpg

LinkedIn senior vice-president Mohak Shroff blogował: "Stawiamy czoła znacznie trudniejszym wyzwaniom w zakresie zgodności z przepisami w Chinach. Mimo zamiaru likwidacji lokalnej wersji LinkedIn, nadal będziemy silnie obecni w Chinach, aby rozwijać naszą nową strategię w aplikacji InJobs.”

LinkedIn wciąż będzie "łączyć globalne możliwości biznesowe"
Amerykański senator Rick Scott nazwał nawet ten ruch "rażącym ustępstwem i aktem poddania się komunistycznym Chinom" w liście skierowanym bezpośrednio do szefów Linkedin (Ryan Roslansky) i Microsoftu (Satya Nadella).

Trudno jednoznacznie określić, czy decyzja o likwidacji platformy LinkedIn w Chinach była spowodowana presją tamtejszego rządu, czy może wpływem władz USA. Oba warianty są bardzo prawdopodobne. Chiński rząd zacieśnia bowiem swoją kontrolę nad Internetem, a w międzyczasie LinkedIn przyciąga rosnącą krytykę w Ameryce za uginanie się pod pekińską cenzurą.

W liście do użytkowników platformy w Chinach prezes LinkedIn China Lu Jian obiecuje, że serwis nadal będzie "łączyć globalne możliwości biznesowe".

Wycofanie LinkedIn z Chin pokazuje jednak przeciwny trend. Silnie kontrolowany Internet w tym kraju coraz bardziej oddala się od reszty świata, a globalny biznes działający w Chinach ma coraz większe trudności z pokonaniem tej głębokiej przepaści.

Microsoft twierdzi, że wyłączy LinkedIn w Chinach powołując się na "trudne środowisko operacyjne".

Oceń ten artykuł
Oceń artykuł na 2 gwiazdekOceń artykuł na 3 gwiazdekOceń artykuł na 4 gwiazdekOceń artykuł na 5 gwiazdekOceń artykuł na 6 gwiazdek
(średnia ocen: 5.00 na bazie 2 opinii)
Kategorie wpisów

Kategorie wpisów

Bezpłatny kurs
Najlepsze praktyki generowania i ogrzewania leadów B2B z LinkedIn
Dołącz do wydarzenia VOD